• Spotkanie z muzyką "I love Wrocław"

• 16.03.2016 14:55
      • Tematem przewodnim marcowego spotkanie z muzyką był Wrocław Europejska Stolica Kultury. We wspaniałą podróż udaliśmy się razem z Panią Kasią Kurczewską oraz Panem Maciejem Tuz...
      • Tradycyjna Dzieńdobrynka została zastąpiona nową piosenką o Wrocławiu. Nuciliśmy ją sobie  jeszcze długo, długo po powrocie do naszych sal:

„Wrocław, Stolica Kultury.

Wrocław, wciąż pnie się do góry.

Wrocław, to moja ulica.

Wrocław, kultury stolica”

Wycieczkę po Wrocławiu rozpoczęliśmy od zwiedzania ZOO. Naszym przewodnikiem był Jaś, bohater muzycznego wierszyka „ZOO”. Podczas „zwiedzania”  niezwykle pomocna okazała się plansza ze słówkami. Dzieci wykazały się fantastyczną pamięcią i śpiewająco odtworzyły przygody Jasia.

Ratusz, był kolejnym przystankiem muzycznej wycieczki. Dzieci dowiedziały się, że w każdą niedzielę o godz. 1200 mogą wysłuchać Hejnału Wrocławskiego, który powstał z czterech pierwszych taktów starej dolnośląskiej pieśni ludowej "We Wrocławiu na rynecku".  Następnie wszyscy zamieniliśmy się w hejnalistów i z rączek zwiniętych w trąbki powstał wspaniały koncert.

Zwiedzając Rynek Główny we Wrocławiu wstąpiliśmy na herbatkę do dwóch kamieniczek o wdzięcznych nazwach „Jaś” i „Małgosia”, które łączy wąska brama. W inscenizacji ruchowej główną rolę zagrali Gosia z grupy I oraz Jaś z grupy III.

Następnie podążaliśmy szlakiem krasnoludków, których obecnie we Wrocławiu jest około 300. My poznaliśmy tylko niektóre z nich m.in. Życzliwka, Grajka, Melomana, Gołębnika, Podróżnika Arcika, Pierożnika, Syzyfki. W zapoznaniu się pomogła nam „Krasnoludkowa piosenka”, podczas której nasze przedszkolaki zmieniły się we wspaniałe krasnale.

Dziękujemy za niezwykle fascynującą, muzyczną podróż po Wrocławiu.

Anna Niedbała

Do galerii zdjęć -->

• Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Mirkowie
      • 71/315-10-30
      • ul. Słowackiego 17 55-095 Mirków Poland
      • Poniedziałek- Piątek 7:00- 15:00 W okresie wakacji- lipiec sekretariat czynny w godzinach 9:00- 14:00