• Wioska indiańska „Pocahontas”

• 28.06.2018 05:57
      • 18 czerwca wszystkie przedszkolaki wybrały się na długo oczekiwaną wycieczkę do wioski indiańskiej „Pocahontas” znajdującej się na wrocławskich Bielanach. Długo zastanawiałyśmy się, czy deszcz nie pokrzyżuje nam planów, ale jak się okazało niepotrzebnie. Podróż mijała nam bardzo przyjemnie. Śpiewaliśmy znane piosenki, uczyliśmy się nowej piosenki „Niech żyją wakacje”, rozmawialiśmy.

Wioska indiańska, do której w końcu dotarliśmy, zrobiła na nas ogromne wrażenie, a największe ogromny namiot, w którym pomieścić się może nawet 50 osób, zwany tio – tipi. Każda grupa przedszkolna dostała swojego indiańskiego przewodnika .Panie przewodniczki, ubrane w strój indiański, pokazywały dzieciom różne przedmioty codziennego użytku i opowiadały o ich przeznaczeniu. Widzieliśmy wierna replikę strojów indiańskich, koszule wojenne, tomahawki, noże, torby z surowej skóry, pióropusze, etniczne instrumenty oraz wiele innych przedmiotów.

• Oprócz zwiedzania tipi na dzieci czekały również inne atrakcje. Wszystkie miały możliwość strzelania z prawdziwego łuku do tarczy, dzieci chodziły po równoważni, pokonywały labirynt, sadziły roślinki, łowiły ryby i zdobywały jeszcze mnóstwo innych sprawności, których udokumentowaniem była masa pieczątek na ciele. Kulminacyjnym punktem naszej wycieczki było spotkanie z samym Wodzem plemienia, który jak to na prawdziwego Indianina przystało przemawiał do zadziwionych przedszkolaków w języku swojego plemienia. Natomiast nasze dzieci ku naszej ogromnej radości i zdziwieniu wyśpiewywały dla Wodza piosenki w języku hiszpańskim

Przepiękne miejsce, otoczone dużą ilością drzew owocowych, zachęcało nasze dzieci do bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu. A jak pysznie wtedy smakowało jedzenie... Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, musieliśmy pożegnać to wyjątkowe miejsce i wracać do przedszkola.

Marta Flis

<----- do galerii zdjęć

• Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Mirkowie
      • 71/315-10-30
      • ul. Słowackiego 17 55-095 Mirków Poland
      • Poniedziałek- Piątek 7:00- 15:00 W okresie wakacji- lipiec sekretariat czynny w godzinach 9:00- 14:00